Sunday, April 20, 2014

Op de velo naar Niewkuijk Paasbike

Altijd veel deelnemers op 1ste Paasdag te Nieuwkuijk

Wat doe je op 1ste Pasen. Je nuttigt een Paasontbijt ehm zeg maar pasta ontbijt. Half 5 in de ochtend en ik sta naast mijn bed. Na een bord pasta is het tijd om 5 uur te vertrekken naar Nieuwkuijk. Dit alles om Thijmen van de Vrede en het Beebikes Nutswerk mountainbike team aan te moedigen bij deze nationale Paasbike mountainbike wedstrijd

109 km voor de boeg met wind pal op mijn kop, ik denk er maar niet teveel bij na met wat ik bezig ben. Over de altijd recht doorgaande ouderijksweg richting Bergen op Zoom schreeuw ik mee met mijn Italiaanse muziek, heerlijk niemand die er last van heeft. Als je het naar je zin hebt vliegt de tijd tenslotte voorbij. Bij Bergen op Zoom geven de bomen mij tijdelijk beschutting tegen de wind,vervolgens ga ik via Roosendaal,Ruchpen en Sprundel richting Breda. Breda is verlaten  op deze zondagochtend, mijn koers vervolgt zich naar Kaatsheuvel en Waalwijk.
Na Drunen zie ik de molen van Nieuwkuijk en de wedstrijd is net van start gegaan. Bij de bevoorrading staat vriend van Velo Moda Laurent van de Vrede klaar om zijn broer te assisteren met bidons. Vriend van Velo Moda Geerten is er ook voor het nodige aanmoedigen. Ondertussen leg ik alles vast met mijn camera. Na de laatste ronde mist Thijmen helaas op 10 cm het podium in de sprint. Het is 11 uur en ik vertrek naar Oosterhout om daar bij familie te lunchen.

Na Oosterhout vertrek ik via Teteringen naar Breda om zo terug te keren naar Zeeland. Bij Roosendaal voel ik me niet zo sterk en scherp meer al normaal en bij Rilland kies ik er dan ook voor om de trein te pakken. Na 224 km en zo'n lange dag is het misschien ook wel logisch dat mijn lichaam er genoeg van heeft.

www.paasbike.nl



3 comments:

  1. Grote klasse en respect voor je doorzettingsvermogen met het rijden van deze Paasrit!
    JIJ TOONT KARAKTER!
    Veel groeten aan je Velo Moda-vrienden!
    Veel fietsplezier toegewenst van Jan en Marjanne.

    ReplyDelete
  2. Daar sluit ik mij volledig bij aan wat een power en stoere gekte om dit zo te doen...geniet van je verslag en volg je met plezier!!!
    Tot op 17 Mei dat moet ook vast een uitdaging zijn!!!
    Een groet uit Zaltbommel

    ReplyDelete
  3. Volgens mij de eerste keer vertrokken in het donker??
    Gelukkig ben je nu voorzien van goed licht.
    17 mei? Ben benieuwd!

    ReplyDelete