Sunday, March 23, 2014

Op bezoek bij Velodome te Antwerpen +Video

De brug bij Bath

Zeven uur en de wekker gaat af. Eruit, nee ik ben nog niet in mijn ritme na vrijdagavond opstap met mijn niet fietsende vrienden. Het is zondag de eerste dag van mijn weekend en ik accepteer de luiheid dus besluit er uit te gaan om 8 uur. Oke opstarten kost enigszins wat tijd maar na een gezond ontbijt begint de moter te draaien. Buiten is het het demotiverend weer maar met mijn stimulerende kleding van Grip Grab ben ik niet te stoppen.

12 uur en ik sta van achter mijn zonneglazen te kijken naar een spontane hagelbui. Mijn regenjasje heb ik al aan en mijn rit begint met een hagel douche. Mijn koers klakse (petje) staat op standje zomer. De koers gaat dan ook richting Belgie om daar een bezoek te brengen aan fietsen lifestyle store Velodome Antwerpen. Nu heb ik hun concept al een tijdje gevolgd via internet. Maar deze zondag is het opendeurdag en ze zijn onder een dak gaan werken met La Bicyclette uit Duffel. Dit alles hebben ze verpakt in de oude paardenstallen van de Koninck (brouwerij). Dit is een koers Mekka waar een koersliefhebber zich helemaal thuis voelt.
De wind heb ik gelukkig in de rug en ik verwissel de Zeeuwse zondag rust voor de Belgische grens. Bij Hoevenen rijd ik lek en ontdek ik dat mijn Durano + banden echt te veel kilometers hebben gemaakt. De Belgische wegen voel je door heel je lichaam I LOVE IT. Aangekomen in het doolhof van Antwerpen moet ik op zoek naar de Boomgaardstraat. Gelukkig helpen de Antwerpenaren mij in de juiste richting.

Bij het bereiken van het Velodome parkeer ik mijn 14 jaar oude Merida racefiets tussen fietsen met een waarde die de mijne vele malen overtreft. Eenmaal binnen waan ik me in een bijna museum. Er word me koffie aangeboden maar ik kom natuurlijke voor een Bolleke de Koninck bier. Nee geen groot glas want dan kan het wel is verkeerd uitpakken met een uitgehongerd lichaam. Ondertussen kijk ik naar Milaan - Sanremo waar de renners zich door het slechte weer trotseren. Het lijkt hier wel op een cafe,  op andere dagen word hier zelfs eten geserveerd. Ondertussen kom ik in gesprek met diverse koersliefhebbers die ik dan ook zeker en vast liefhebbers kan noemen.
Het is 5 uur en ik moet nog terug naar Goes, na een espresso ben ik scherp genoeg om terug te fietsen door de Antwerpse verkeerschaos.

Bij de brug van Rilland Bath bel ik vriend van Velo Moda Thijmen van de Vrede. Hij heeft zijn eerste Nationale Mountainbike wedstrijd gereden van dit seizoen. Het deelnemers veld was gelukkig groot en er was dan ook genoeg competitie. De kop is er af en hij mocht plaats nemen op de 3e plek. Wow dat seizoen begint dus goed Gefeliciteerd. De ouderijksweg van Rilland naar Kapelle is niet mijn lievelingsroute. Om deze een beetje te trotseren zing ik dan maar hard mee met mijn Italiaanse muziek en Brul ik mezelf de vlakebrug op. Er is dan ook echt niemand op het fietspad, ach ja het is etenstijd wie gaat er nu nog om half 7 fietsen.







1 comment:

  1. Het was aangenaam je te ontmoeten in Velodome. We hadden een leuk gesprek. We gaan zeker nog eens richting Zeeland uit.

    Groetjes, Dirk en Barbara

    ReplyDelete