Friday, November 16, 2012

Tulpen en klompen route 2 dagen

Bijlage: Gps route en slideshow

Woensdag was ik in Utrecht om samen met vriend van Velo Moda Geerten van de Vrede naar het concert van Robert Glasper te gaan. De trein bracht me daar en ik had mijn fiets meegenomen voor de volgende dag. Donderdag ochtend vertrok ik rond half 10 richting Amsterdam om daar langs de grachten de fietsen. Het was mistig,vochtig en redelijk fris. Onderweg passeerde ik typische Nederlandse beelden. Boederijen,sloten,platteland en kanalen. Via Diemen bereikte ik Amsterdam en ik besloot om mijn favoriete viskraam op de Dappermarkt te bezoeken. Na mijn maag weer te hebben gevuld kon ik mijn reis voortzetten via Spaarnwoude,Halfweg richting Bloemendaal. In Bloemendaal moest ik natuurlijk even het kopje van Bloemendaal mee pakken een klimmetje wat best pittig is met 5 kilo bagage aan je fiets. Al stampend naar boven bereikte ik het hoogste punt en kon ik uitfietsen richting Aerdenhout om familie te bezoeken.



 


Dag 2

De volgende dag vertrok ik rond 8 uur terug naar het zuiden. Het was er niet warmer op geworden als was de mist een eind weg. Langs het keukenhof fietste ik richting Leiden om vervolgens richting Zoetermeer te gaan. Van de kassen belande ik in de havenstad Rotterdam waar ik via de Prins Willem Alexander brug richting Barendrecht reed. De wind had ik tegen en de 5 kilo bagage zeurde aan mijn achterwiel, het was een serieuze training. Hoe verder in naar het zuiden ging hoe leger het landschap werd. De Zeeland brug verscheen en ik naderde Goes om thuis aan de Pasta te gaan.





No comments:

Post a Comment