Tuesday, August 21, 2012

Paris - Terneuzen in one day

Bijlage: Slideshow + Gps Route

5:00 en mijn wekker gaat. Gaap het is vroeg maar mijn gevoel zegt gaan gaan, ja gaan naar Terneuzen. 
Na het verlaten van mijn kamer op naar mijn ontbijt wat bestaat uit een halve liter water,een half suikerbrood en een banaan. Mijn fiets is gereed, mijn kleding, normale kleding inclusief schoenen verdwijnt in de prullenbak op straat. 6:30 de mensen in Parijs gaan naar hun werk met de auto,bus,metro en natuurlijk ook per fiets. Mijn gps stuurt mij op de snelste manier Parijs uit. Als ik op de rode lichten moet wachten ben ik er s'avonds nog niet, dus ik neem mijn voorrang. 

Bij het verlaten van Parijs word ik de autoweg opgestuurd waar de maximumsnelheid 90 is. Voor mij is dat net iets te hoog gegrepen al rijd ik lekker door voor in de ochtend. Vele heuvels begroeten mij en die maken het de eerste kilometers redelijk zwaar. Mijn doel voor 12 uur zoveel mogelijk kilometers maken want het word een warme dag. Het landschap veranderd van vliegveld,platteland,stedelijk,industrie in een prachtig bos. 
8:46 als een houteklaas stap ik van mijn fiets, de fiets houding heeft mij gevormd. Het is tijd voor wat gedroogd fruit en een sanitaire stop. Cambrai verschijnt op de borden, al is dat nog wel 122 kilometer. Dit motiveert mij om hier dan ook heen te rijden want bij Cambrai zit al over de helft. Soms is de weg glad asfalt,soms ruw beton en een enkele keer onverhard. Dus dan maar even lopen om vervolgens Canal du Nord over te steken. Vele onbekende franse plaatsjes passeren, om zo snel mogelijk de Belgische grens over te steken.  Mijn route vervolgd naar het Belgische Tournai. Vervolgens passeer ik Kluisbergen. Mijn gps stuurt me richting Oudenaarde. Op naar Gent over de Belgische autowegen. In Gent volg ik mijn gps en mij gps volgt een schone Belgische studente. We raken aan de praat en de tijd vliegt, zij slaat linksaf en ik rijd Gent uit. Nu over de R4 richting de grens bij Zelzate. 

De Nederlandse grens verschijnt en ik ga over Sas van Gent richting Terneuzen. Ondertussen bel ik vriend van Velo Moda Rob, hij bood mij aan om mij op te halen in Terneuzen. Nog 15 km en ik sta rond 20:00 in Terneuzen. Wow ik heb mezelf gewoon verast met 338 km op de teller en 27 gemiddeld. 
Rob verschijnt we laden de fiets op en rijden richting Goes. 
....
Wat mijn volgende uitdaging is ? Geen idee, nu eerst even rust.



Paris - Terneuzen in one day



2 comments:

  1. Fantastisch gedaan en een prachtig (beeld)verslag van een mooie fiets-2 daagse, Antoine!

    Groeten van Jan en Marjanne

    ReplyDelete