Tuesday, August 21, 2012

Dag 1: Rondje Parijs

Bijlage : Slideshow + Gps route

Zondag mijn spullen zijn gepakt voor de reis naar Parijs. Mijn fiets netjes verpakt in een doos met de juiste afmetingen zodat hij word toegelaten in de Thalys. Een tas vol met eten en spullen die ik weg kan gooien. 8:30 vertrek ik van uit Goes waar ik al heel wat aanspraak heb. De vraag wat ga je doen waar ga je heen. Nou wat ik ga doen is heen met de trein en terug met de fiets. Waar ben ik aan begonnen,wat bezielt mij ? Nou de uitdaging met mezelf om de afstand Parijs - Terneuzen in 1 dag te volbrengen. Het zit in me hoofd en ik krijg het er pas uit als ik er aan begin. 

Nog even genieten van de heerlijk comfortabele stoelen van de Thalys, wanneer ik naar buiten kijk zie ik het landschap waar ik maandag door heen moet stoempen. Oei er zitten nog redelijke heuvels bij dat begint dus pittig. Bij aankomst op Gare du Nord kan ik mijn fiets monteren en de verpakking weg gooien. 
Na ingecheckt te zijn in mijn Hostel ga ik eerst opzoek naar een aantal flessen mineraalwater.  Vervolgens pak ik 15:30 de fietst om met 30 graden Parijs te verkennen. Eerst de klim naar de Sacre Coeur en dan richting Champs-Élysées. Aanpassen aan dit verkeer geen probleem, rode stoplichten negeren en links invoegen op de Place Charles de Gaulle rond de Arce du Triomphe. Het is goed rijden hier op de fiets en al gauw verschijnt de Eifel Toren. Nog even langs de Notre Dame en mijn toeristisch rondje is compleet. 

Terug in het hostel is het tijd om te chillen en dat doe je dan ook het beste op het terras met zicht op al die schone dames in Parijs. Na een aantal goede broodjes maak ik kennis met mijn kamer genoten uit Nieuw Zeeland. 18:30 het is tijd om Koolhydraten te stapelen voor de volgende dag. 19:00 zit ik dan ook weer met goed zicht op het terras met een goed bord pasta. Na dit bord volgt er een tweede bord. Vervolgens keer ik terug naar het hostel om daar mij bed op te zoeken. Slapen zal niet makkelijk gaan met het lawaai op straat en de hitte in de kamer. Voor mijn gevoel had ik erg onregelmatig geslapen.

Rondje Parijs



No comments:

Post a Comment