Monday, July 2, 2012

Mijn etappe voor de Maandag

Bikers: Antoine de Kort en een paar Belgische renners

Bijlage : Gps route en Slidehow



















Tour de France etappe 2 kwam deze dag langs de franstalig Belgische grens, omgeving Geraardsbergen. Met dat mooie weer begon het bij mij te kriebelen om die kant op te fietsen. Dus ik pakte de auto om vervolgens om  10:15 weg fietsen te Terneuzen.

De route ging door het bosrijke Zeeuws Vlaanderen richting Zelzate (België). Bij het bereiken van België kon het feest beginnen, de wegen werden slechter en minder recht. Van Links naar Rechts, langs Gent naderde ik Geraardsbergen. Mijn voornemen was om éénmaal de beruchte Muur van Geraardsbergen op te fietsen.
In de verte zag ik een groepje renners, na 83 km wou ik wel is uit de wind rijden dus ik reed er naar toe. Toen ik hun vroeg naar de muur van Geraardsbergen wezen ze mij terug. Nee terug niet meer en gelukkig reden zij ook richting Silly. Het was een groepje van 5 renners van 35 tm 55 jaar. Ze kenden de omgeving op hun duimpje en waren niet bang om de competitie aan te gaan in de klimmetjes. Niet echt verstandig als ik nog niet over de helft zit maar ik kan niet toegeven als er één van door spurt.
Al met al de benen nog lekker los gegooid ondertussen wat foto's gemaakt om vervolgens in Silly in het zonnetje te zitten en te wachten op de koers. De karavaan kwam 15:15 al langs al zouden de eerste renners hooguit 16:15 langs komen. Dat werd dus 16:30 ze waren dan ook weer snel voorbij maar het was het wachten waard.
Mijn water was onlangs opgeraakt dus ik bestelde in het lokale cafe een 1,5 liter fles mineraalwater om de mijn bidon en Camelbak te vullen. Na een Cola waren ze benieuwd geraakt of deze Nederlander vandaag nog naar huis ging, natuurlijk. Natuurlijk en snel want het was 17:00 en ik wist dat het laat zou worden. Met mijn gps navigeerde ik me door de laatste heuvels. Op eens hoorde ik een sirene ik keek om en zag een koerswagen met STOP ze wouden mij uit de wedstrijd hebben. Wedstrijd ja er was een plaatselijke Criterium bezig van Beloften zonder contract. De vlagger vroeg ook waarom ik stopte hij dacht dat ik mee reed. We kwamen in gesprek en ik vroeg of er nog Nederlandse renners mee deden. Na het bekijken van de lijst zag ik Pieter Israel op de lijst staan, dat is nog een Zeeuw ook.

Ik zet mijn weg voor richting Lokeren en dat was nog een heel eind want eerst kwam Aalst. Met het nodige fout rijden schoot het ook niet echt op. Voor Lokeren 20:00 zag ik een Kebab zaak, fout maar wel lekker. De Kebab geur verleide mij naar binnen en ja doe mij maar alles er op en er aan, saus inclusief groente. Mij maag was gevuld en de motor kon weer draaien op richting de Nederlandse grens. Via Axel bereikte ik Terneuzen. Met 225 km op de teller en 26,8 km gemiddeld was ik dan ook tevreden en had ik mij eigen Koers gereden tegen mezelf.


 

Tour de Silly


EveryTrail - Find hiking trails in California and beyond

No comments:

Post a Comment