Monday, June 11, 2012

Onder de Toscaanse zon ( Dag 4 )


Bijlage: Slideshowe en GPS

Nog 1 dag fietsen in Toscane, die moet ik dan ook goed benutten. Nu had mijn zus gezegd dat je in San Gimignano goed Italiaans ijs kon eten. Nu heb ik wel vaker Italiaans ijs op maar ik was benieuwd dus ik fietste richting San Gimignano. Eerst had ik de zeewind in mijn rug richting Pontedera. Onderweg kwam ik een oude man tegen op een oude Bianchi stalen racefiets. We raakten aan de praat en hij moest ook de zelfde richting op. Onderweg legde hij me wat uit over de omgeving en bij een plaatselijke wieler ronde namen we afscheid.

Na de nodige Kilometers waren de toren van San Gimignano dan ook in zicht en de toeristen waren duidelijk aanwezig. Na 75 kilometer smaakte dat ijs dan ook erg goed en ik nam nog maar een 2e beker Gelati. Na de toeristische drukte ontvlucht te hebben volgde een afdaling met nog wat beklimmingen. Ristorante Latini dat klonk goed daar hadden ze dan ook vast wel een bord pasta. Het was een authentiek Italiaans restaurant wat afgeladen vol zat met feestende families. Buiten was er nog genoeg plaats en ik bestelde mij Spaghetti con Pomodori en de nodige ingredienten. Na de maaltijd kreeg ik nog een Espresso van de zaak met Cantucini koekjes. Ze waren dan ook erg vriendelijk en de serveerster zag er uit om op te eten. Afijn er moest weer gefietst worden want ik zat nog geen eens op de helft. Mijn weg vervolgde zich richting Empoli om met een bocht richting Pisa te fietsen. Pisa was nog 30 km en na 4 dagen waren dat best zware kilometers, Snel nog even wat cola gehaald in de plaatselijke bar voor de suikers en de scherpte.

Het was dan ook een verademing toen ik Pisa in reed en ik mij Hostel bereikte. Na mij zelf verzorgd te hebben kon ik beginnen aan de maaltijd. Mijn week was compleet ik had geen kilometers gegeten nee ik had ze gevreten. Na een iets te late avond met de Hostel gasten kon ik richting bed want de 6:30 moest ik er weer uit om terug te keren naar Olanda.

In 4 intensieve dagen  ontzettend veel gezien en veel mensen ontmoet. Het heeft me weer een hoop inspiratie en energie gegeven. De fiets thuis laten is volgende keer geen optie want het heeft mij op plekken gebracht waar treinen niet stoppen en auto's niet komen.  

Bella Toscana dag 4




No comments:

Post a Comment