Monday, June 11, 2012

Onder de Toscaanse zon ( Dag 3 )


Bijlage: Slideshow en Gps

Zo vandaag rustig aan doen was de planning dus eerst even een bezoek aan Pisa centrum, rond 12:00 zat ik op de fiets. Lekker warm natuurlijk, dus ik fietste richting kust om wat vlakke meters te pakken. De route ging richting Livorno een plaatselijke badplaats. De plaats kende ik van foto's met een plein dat leek op een dambord. Dus dit moest ik zien, na het plaatselijke havengebied doorgefietst te hebben kwam ik langs de kust. Even wat foto's maken  en weer door met een tip dat ik verder moest fietsen onder Livorno.
De prachtige rotsachtige kustlijn verscheen en ik stopte om een foto te maken. De plaatselijke Afrikaanse parkeerwacht riep Velo Moda Sei Francaise ? Dus ik zei nee en maakte nog een praatje met hem. De weg kreeg meer stijging, no problemo de benen waren lekker los gegooid dus laat die hoogte meters maar komen. Na links afslaan ging de weg om hoog. Eerst steil toen niet te steil waar door er lekker los getrapt kon worden. Boven aangekomen stonden er 350 hm op de teller. Hierna volgde er een mooie afdaling en nog wat mooie beklimmingen. Vervolgens reed ik over de plaatselijke autoweg en zag ik weer zon mooie heuvel. Dus ik afslaan natuurlijk, hier lagen dus ook weer wat mooie hellingen die vooral steil waren en allebei doodliepen. Het leek wel de Ardennen zo steil. Maar dan op verzet 39 - 23 verzet is het stoempen voor Viva Italia.
Terug op de Autoweg nog even wat locale kronkel wegetjes op het Toscaanse Platteland. Toen helaas 14 km rechtdoor moeten fietsen over de autoweg waar 70 de snelheidslimiet is maar waar je met 100 word ingehaald. Allemaal zeer netjes want dit doen ze met een grote bocht. Inhalen is hier de plaatselijke sport, rapido, rapido. Terug in Pisa lekker chillen en vooral veel eten. De dag was compleet met een bezoek aan het stand en na gezwommen te hebben in mijn eigen zweet. Ja en dan je zwembroek gewoon thuis laten.

Bella Toscana dag 3




No comments:

Post a Comment