Monday, June 11, 2012

Onder de Toscaanse zon ( Dag 1 )


Bijlage: Slideshow en Gps

Na een korte vlucht en en een lange trein reis stond ik toch dan echt in Pisa met mijn fietskoffer. Wist niet dat het zo'n bekijks trok met die koffer. In de trein keken mensen naar de koffer of dat er een bom in zat, de meest gestelde vraag was dan ook wat zit er in, nou een fiets. Van Pisa Airport was het nog 1,5 km met de bus richting mijn Hostel. Wat een service ik kon mijn fiets gelijk stallen in het berghok achter slot en grendel. Lekker, het was gewoon benauwd warm buiten.

Na de montage van mijn fiets en me zelf in kledij gehesen te hebben kon er gefietst worden. De bergen achter Pisa trokken mijn aandacht dus ik zocht ze op. Eerst weg uit de toeristische chaos om me terug te trekken op het Toscaanse platteland. Geen flauw idee waar ik heen fietste al steeg de weg behoorlijk omhoog. Na het inhalen van een oude veteraan viel me op dat deze weg toch nog wel eventjes doorzette. De enige weg was zo ver mogelijk omhoog. Vele renners waren al aan de afdaling begonnen. Boven aangekomen kwam ik er achter dat mijn ketting verkeerd door mijn derailleur liep. Ongelofelijk dat alles nog werkte, dus ik opnieuw de ketting gemonteerd en rapido naar beneden. Het eerste stuk reed ik achter een Iveco wagen die de weg goed kende want hij reed zon 60 naar beneden. Na de eerste bocht was ik het beu en haalde hem in om vervolgens met vrij zicht naar beneden te vliegen. Even in de remmen om van het prachtige uitzicht een foto te maken. Weer terug op de weg sloot ik aan bij twee Italiaanse macho renners zonder helm. Deze onveilige vogels heb ik maar gedag gezegd en ik vervolgde mijn weg alleen verder naar beneden.

Terug aangekomen bij de Hostel  had ik er zo'n 57 km opzitten. Na een heerlijke Pizza kon ik richting bed, want de volgende dag zou ik er een duurtraining van maken met minimaal 150 km.




No comments:

Post a Comment