Monday, April 23, 2012

Zeeuwse kust route met veel wind





Er moerst vandaag getraind worden had ik me voorgenomen, wat het weer ook was. Nu was het weer gelukkig goed met zo'n 14 graden en windkracht vijf noord. De wind uit het noorden dat betekende op de heenweg grotendeels zijwind en vanaf Vlissingen lekker in de rug. Bij Zoutelande lekker in het wiel van een scooter om met 41 per uur richting Westkapelle te rijden. Vanaf Westkapelle naar Domburg,Vrouwenpolder om vervolgens de Oosterscheldekering te trotseren met grotendeels wind mee. Dit haalde het gemiddelde lekker om hoog. Einde Oosterscheldekering wist ik dat ik nu echt met de wind te maken zou  krijgen. Richting Zierikzee het eerste stuk zijwind, hierna begon het stoempen tegen de wind. De snelheid lag laag en ik hoorde alleen het gesuis van de wind. In Zierikzee even los trappen want de Zeelandbrug was inzicht. Op de brug had ik zijwind, dus maakte ik gebruik van de balustrade om met mijn fiets uit de wind te rijden en dat hielp. Einde Zeelandbrug kreeg ik de wind weer op de kop. Mijn benen begonnen vermoeid te raken, het was tenslotte ook mijn tweede duurtraining in tweedagen. Dit is trainen,dit is afzien, mijn zicht was de televisietoren van Goes en hier reed ik dan ook met alle plezier heen. Als er iets zo zwaar is als klimmen dan is het wel tegen de wind in fietsen. In Goes thuis aangekomen dook ik gelijk de koelkast in om aan mijn innerlijke ik te denken. 

Zeeuwsekust Route



No comments:

Post a Comment