Monday, April 2, 2012

Naar Brussel op dn Velo

Zie GPS en Slideshow onderaan pagina voor impressie


Langzaam opstarten


Vandaag stond er weer een duur training op het programma. Gisteravond lag ik er dan ook vroeg op met de gedacht half 7 mij bed uit te komen. De wekker ging om kwart voor 6 maar ik bleef liggen, uiteindelijk kon ik me er toezetten om  7 uur uit bed te stappen. Ja en wat eet een renner dan? Pasta natuurlijk ja dat is gewoon een lekkere bodem om op te rijden. 


Even warmdraaien


Kwart over 8 reed ik mijn standaard route richting Rilland,Zandvliet en natuurlijk Stabroek. Even bij Wendy's Lekkerbekje mijn Cola power halen. Ja en dan ga je over Hoevenen richting Ekeren om zo het chaotische Antwerpen binnen te rijden. Je moet trouwens wel gek zijn van België wil je hier fietsen want de weg omstandigheden zijn slecht. Het fietspad ziet er uit als een verzakte stoep en de weg is ruw en ruig. Dit trekt mij wel ik noem het dan ook technisch wielrennen. Toch houden de automobilisten goed rekening met fietsers.


Brussel inzicht


De route liep via Aartselaar richting Boom. Weg werkzaamheden,omleidingen het hoort er allemaal bij als je over een N weg rijd. Voor je gezondheid kan je beter in Zeeland blijven want fijnstof en uitlaatgassen vind je natuurlijk in Antwerpen en Brussel. Op mijn voeding letten tijdens duur trainingen is essentieel dus er gaat ook een heel suikerbrood,4 Snickers,en een hoop rozijnen doorheen. Drinken doe ik zoveel mogelijk uit mijn Camelbak en bidon gevuld met sportdrank. Nu had ik heel de weg niet op mijn klok gekeken, ook had ik geen flauw idee hoe ver Brussel nog was. Zie je plotseling het Anatonium wat een bevrijding, ik ben er. Via de tuinen van Laken naar de files van Brussel centrum. Waar het kan langs de auto's voor aansluiten bij de stoplichten. Ja en waar is dan de grote markt. Hoe leg je dat uit op zijn Frans, Grande Place?  De grote markt is rechtdoor en rechtsaf, o ze spreken toch nog wel wat Nederlands. De Grote markt natuurlijk vol met toeristen maar ik leek zelf ook wel een toerist al fietsend fotograferend. 


De weg terug 


Ja en dan maar terug naar Goes. Hoe kom je zo snel mogelijk Brussel uit, ondanks mijn gps rijd ik toch nog wel is verkeerd. Sta je vervolgens weer met je fiets in de file. De weg vervolgde zicht via Zemst richting Mechelen. Mechelen wow wat een prachtige stad en zeker met dat mooie weer.  De Belgische dames hadden behoorlijk hun best gedaan om er zo mooi mogelijk uit te zien. Woo mooie hakjes,brunette,goed gekleed ... opletten Antoine je bent aan het fietsen. Er volgde weer een kasseienstrook erg fijn als je al de hele dag op je fiets zit. Nu was het nog maar even of ik zat weer in Antwerpen. Met een bocht om het drukke centrum richting Kapellen. Honger kreeg ik, toen ik dacht aan de Broodjes van Wendy's lekkerbekje. Dus het tempo ging omhoog richting Stabroek.Wendy zij dat de broodjes op waren dus dan maar de chocalate cookies, 3 stuks graag en 1 Cola. Even zitten en vervolgens richting Zeeland. Met een opkomende wind en vermoeide benen passeerde ik de 200 km, nog 40 te gaan schatte ik. Wat doe je dan als je naar huis wilt, keihard fietsen? Nee verdelen en 10 km losfietsen. Goes was inzicht en ik dacht maar aan één ding ETEN. Thuis stond er een totaal op mijn teller van 237 km dat geeft dan wel voldoening als je op de bank zit met je tweede bord pasta voor die dag. 






No comments:

Post a Comment