Tuesday, March 6, 2012

Lekker uitwaaien langs de Noordzee !

Af en toe heb ik van die plannen die ik dan nog een keer moet uitvoeren. Mijn voorkeur gaat er naar uit om een paar keer op een jaar een lang traject af te leggen. Je pakt de kaart en stippelt je avontuur uit.
De weersvooruitzichten zagen er goed uit en de wind leek goed te staan. In mijn Jeugd kwam ik regelmatig in Zandvoort aan zee, dus daar wou ik wel weer is gaan kijken. 7 uur de wekker gaat en ik eet een kwartier later mij bord pasta op. Met een Rantsoen van Snickers,stroopwafels,suikerbrood,bananen en rozijnen verlaat ik Goes over Kortgene richting de Stormvloedkering. Nu wist ik dat er langs de Noordzee een hele mooi LF route loopt, beter bekend als de Noordzee route. Deze is goed aangegeven en erg populair. De Nederlandse route loopt van Sluis naar Den Helder. Dit was toch net iets te lang, dus dan maar een gedeelte.
Bij Burgh Haamstede werd ik de bossen ingestuurd en moest ik toch even nadenken of dit serieus de route was. Er stonden mij vele schelp zandpaden te wachten waar de kans op lek rijden hoog ligt. Dus ik nam de proef op de som en het reed best comfortabel.
Na de Haringvlietsluizen over Rockanje naar Oostvoorne. De Maasvlakte verscheen, dit is nou niet het mooiste stukje Nederland. Bij de Maasvlakte pakte ik het pontje naar Hoek van Holland, de bootreis deelde ik met een gezellige familie uit Den Haag. Hoek van Holland ligt dus letterlijk op een winderige hoek bleek wel. Het werd er alsmaar leuker op want de fietspaden gingen verder naar het Noorden en Den Haag verscheen. Met het nodige fout rijden reed ik door Den Haag richting Scheveningen. De Noordzee Route was zoek maar ik vond het allemaal wel goed.
Natuurlijk rijdt je dan nog even over Wassenaar, Wassenaar, Wassenaar! Vervolgens door de duinen naar Katwijk aan Zee om daar richting Noordwijk te rijden. Na Noordwijk had ik nog maar één doel en dat was zo snel mogelijk naar Zandvoort.
Na Zandvoort richting station Heemstede om daar scherpt te worden met een bakkie koffie. Gps route opslaan? ja, gps route.... shit gewist. Ach ja wat doet die gps route nou, het voldane gevoel deed veel meer. Al met al 9 uur en 14 minuten in de weer geweest en 202 km op de teller. Oja het was spits en dan mag je niet met je fiets in de trein. Dan haal je toch gewoon je voorwiel er uit dan is het officieel geen fiets meer. Zodoende lekker chillen in de trein naar Goes. Wat een prachtdag wat een prachtroute en wat een heerlijke pasta als je thuiskomt.


Rondje Noordzee LF1


No comments:

Post a Comment